Paradisträd Crassula Ovata

ParadisträdNu har vi alldeles för många Paradisträd.
Jobbigt att kånka ut alla på våren och in igen på hösten ( vi har fler än de på bilden). De tål visserligen lite frost men…..in ska de ju!

Många  är runt  30 år gamla med mycket grova stammar, det säger en del om hur tålig denna växt är!

Gjorde ett försök här om året att minska antalet och lade in en annons.
Bad om bud på önskat antal, blev av med några få. (4st).

Bud av typen ”hur många får jag för en hundring?” kändes inte riktigt seriöst.
Nog måste 30 åriga fina frodiga krukväxter vara mera värda än en bukett snittblommor? 
Skulle kännas som ett svek mot dessa tåliga starka växter att låta någon som inte alls vet att värdesätta dem, kånka iväg med dom.

2 responses to “Paradisträd Crassula Ovata

  1. Riktigt fina! Jag tycker verkligen om växter & paradisträd sägs ju vara en bra luftrenare. Det är ju svårt att se på bilden & verkligen förstå penga värdet som växten har. vad tycker du om 500kr st, är det också lite? om dem fortfarande är tillsalu så skicka ett mail.

    • Det är ju några år sedan det här och lite har jag lyckats minska
      antalet paradisträd, men jag har fortfarande för många!
      Jag ska kånka ut dom igen nu i April eller så snart risken för frost
      är över. Det är lättare att få en överblick när de står därute!
      Jag kan ta ta nya aktuella bilder då, och maila till dig så kan
      du peka ut vilka du är intresserad av!

Kommentera

