Afghanhund KAN behärska sin jaktinstinkt!!

TÄNK, HON BRYR SIG IALLAFALL!

Cykel med Afghanhund i koppel.
Vägen skär genom kilometervis med öppna fält.
Hare vid vägkanten.
Osynlig isfläck 30 meter från haren.
Ihhhh…vurpar såklart!
Släpper kopplet, hinner tänka ”Där försvann Afghanen”
Ser ur ögonvrån hur haren skuttar iväg.
Men ingen Afghanhund förföljer den!
Ögonblicket efter är hon hos mig, där jag ligger mitt på vägen med cykeln över mig. Hon sniffar igenom varje tum av min kropp, för att se om jag är skadad, ser på mig med sina sammetsögon och väntar.
Jag reser mig upp, tar kopplet.
Tillsammans ser vi på haren långt därborta.

Kommentera

