Väskan med Engelska fruktkakor och doftande ostfrallor

Här där dom har ratten på fel sida, var vi!

Min väska undanplockad i ensamt majestät på ett särskilt bord.
Misstänksamma tullstjänstemän kring den.
Den praktiska, rymliga väskan från Vaxholmsbolaget gav tydligen terroristkårar hos Engelska tullen. Nu väntade man på den skumma väskans ägare väskan som spred en så konstig lukt dessutom…
Visste precis vad som väntade!
Men blev ändå överraskad, då man bad mig ta av mig skorna…
Nåja, vi är ju i James Bondland och han dolde ju en hel del i skoklackarna!

Jag hade laddat på med goda Engelska fruktkakor inför julen, många många olika. I sista stund också 10 starkt doftande ostfrallor.
10 stycken för att var billigare att köpa 10 än att bara köpa 4.
Ostfrallor är goda att knapra på om planet blir försenat så tänkte jag.
Tullen sniffade sig till att det fanns något udda i min väska.
Alla kakorna plockades upp och granskades.
Den Engelske tulltjänstemannen konstaterade att jag gjort ett utmärkt val.🙂
Han rekommenderade särskilt en av kakorna som han menade är juvelen i samlingen och den godaste fruktkakan England kan uppbringa.

Men smaken är ju olika och just den kakan fann vi vara i sötaste laget för vår smak, så vi hängde upp den vid fågelbordet och blev glatt överraskade.

Det visade sig nämligen att Hackspettarna älskar den!

Engelska tulltjänstemän och Svenska Hackspettar har samma smak!🙂

Kommentera

