Afghanhund för en dag!

Hur kul är det egentligen att vara Afghanhund här hos oss?
Wallraffade mig in i Sofies värld för en dag.

Morgon, det slamrar från köket dörrar öppnas och stängs, katter ska ut och in.
Nu nu, slamrar det som av matskålar, dags att gå upp alltså! Glider ner från den sköna tv soffan.

Frukosten, torrfoder svälld i leverpastej njaa…Tack men nej tack!
Vill nog hellre ha katternas frukost…

Den där Siamesen är hygglig han äter aldrig upp all sin mat. Spännande att se hur mkt han lämnar åt mig idag. Jasså var det här allt?
Några ynka små bitar. Då så, då går jag lägger mig igen.

Asch, där kommer Siri och vill busa…

Vad nu, hörde jag mitt namn ropas?
Åh nej, det där kopplet betyder springa vid cykeln!
Smyger upp på övervåningen och lägger mig där, så kanske de missar mig…

Var ju rätt kul att komma ut och röra på sig i allafall.
Men vad nu då, blir det bara den korta rundan idag? Jag kände mig nu taggad för en längre tur!

Nu vill jag bara varva ner, sola och slappa, tugga lite på tuggben på min glasveranda. Vad då ska Siri också vara här? Då blir det ingen ro!
Okay Siri, ta mitt tuggben så tar jag ditt!
Så vill hon naturligtvis ha tillbaka sitt, sen mitt..suck…

Åhå, här kommer Husse och han har gå bort pälsen på sig.
Det betyder att vi ska åka bil.. kul!
Men vänta, han luktar köttbullar!
Var hittade han dom?

Waoow i stan ska vi gå!
Helt nedkissade väggar träd och lyktstolpar TOPPEN!
Aha, där är en dumming som tror att han kan skälla på mig och min flock.
Han ska få höra vem han har att göra med. RESPEKT TACK!

Hemma igen!
Det är alltid kul att komma till stan, men bäst är att komma hem igen!
Hör att det lagas mat i köket. Lägger mig där hos katterna i soffan nära köket och slumrar.
När jag hör att dom dukar fram maten, går jag dit!

Mmm.. detta var gott! Men jag undrar om inte katterna tog de bästa bitarna?

Jasså Siri får  valpfoder, ja tack det vill jag också ha!
Jaha nähä, jag ska tydligen inte ha valpfoder!
Ja men något annat vill jag inte ha!

Kväll i tv- soffan min nos i husses armhåla..bästa tiden.
Sista varvet ner i köket efter husse, hör att han öppnar kylskåpsdörren…

Åhh vad det doftar gott från kylskåpet!
Lunchkorven där, skulle jag bra gärna vilja ha, snälla ge mig den!
Waoow, Nu tar husse fram kall pannkaka!
JAG FÅR, JAG FÅR!🙂

2 responses to “Afghanhund för en dag!

  1. Oj vad fina bilder! Älskar Afghaner och du har rätt, dom är bäst! Tyvär så är jag inte tillsammans med hon som ägde Afghanen Jessie längre och jag saknar henne – ja hunden alltså🙂

Kommentera

