Bara de vackra intresserar honom..

Det är så många intryck som stannar kvar då man har besökt en hundutställning och man funderar över det man har upplevt. Det som är dåligt och fel upptar förstås tankarna därför att det skadar och berör så många.
Utställningsvärldens baksida, det som jag tog upp delar av i mitt förra inlägg.

Många åker nästan varje helg och deltar i utställningar. Lägger otroligt mycket tid och  kraft och pengar på det. Klart att man begriper att folk blir sura och frustrerade om inte förväntningarna infrias och hundarna vinner titlar. Jag vet att hos många är nerverna på helspänn inför visningen, därför det är blodigt allvar för dom.

Men jag kan ändå inte riktigt förstå det!

Kanske för att jag själv inte är alls är en tävlingsmänniska. För mig är det inte särskilt viktigt vem som vinner faktiskt. Titlar är inte viktigt för mig och de fula rosetterna vill jag inte ha att pryda väggarna med. Jag gillar själva showen och det som är omkring.
Tycker om att betrakta hundarna och deras sociala spel.

Vad jag undrar över är om inte engagemanget för många kommit att sakna proportioner? De flesta har ju ett annat liv också. Eller har hunderiet tagit över helt?
Och man undrar över drivkrafterna.
Speciellt då man får höra!-”JAG MÅSTE VARA HÄR, ANNARS PRATAR DOM SKIT OM MIG!!”
Men..Hallå!..Det här ska ju vara ROLIGT!
Det handlar ju bara om hundar!  Våra älskade pets, varför så stort allvar?

Visst vet jag att det finns de som har hundar som levebröd. Men det är ju en helt annan historia och deras drivkraft är ju knappast höljt i dunkel?

Som tur är finns ALLA ytterligheter representerade, både vad gäller hundar och deras ägare på hundutställningar.

I Hässleholm i helgen fanns också dom som tar det hela med ro.Finast tänkbara väder, bra och billig camping i direkt anslutning till utställningen visserligen lite provisoriskt men bra, och med otroligt fina upplysta promenad vägar.

Sånt gör folk glada, man sätter igång och grillar, sitter ute med sina hundar i sena kvällen och umgås och pratar hund, hund och mera hund med likasinnade.

På bilden här ovan kan ni se Sofies senaste beundrare! Han är kritvit i motsats till den förra som ju var kolsvart (hon har ett brett register av beundrare kan man konstatera).

Han insisterade så ihärdigt på att få hälsa. Matten berättade att han har ett uttalat och utvecklat sinne för skönhet. Seriöst alltså!
Han lär se skillnad på vem som är vacker, och bara de vackra intresserar honom.

Sofie intresserade honom MYCKET..
Alltså är det sant att han har ett utvecklat sinne för skönhet!😀
Rätt roligt tycker jag att det är att han också råkar ha exakt samma smak som sin matte eller hur?😉

Som SOCKERVADD var han denne Mario, en nästan osannolik skapelse!
Så in i minsta detalj perfekt ska han vara idag när han träder in i utställningsringen att det återstår timmar av arbete med päls och klor säger hans matte.

Tänk, vi som tycker han är fin nog redan!

Hoppas hoppas att han vann!

Kommentera

