Mamma, mamma! Titta vilken smal hund!!


Vad är det här?..Emu?..eller..Struts?..av nåt slag.

Helskumt pälsdjur!!


Rör sig som Siri….men..?


Det ÄR Siri, i sin nya päls.

Ett barn som ropar ”-Mamma titta vilken smal hund!”
Mamman försöker låtsas som om hon inte hörde..
”Mamma titta då! Den är jättesöt!”
”Det är en Nakenhund”, hörde jag mamman förklara.
Sånt där hör vi ofta.
Barn som tycker Siri är smal, eller söt och rolig när hon har kläder.
Vuxna som upplyser om att det är en Nakenhund eller Whippet eller en Greyhoundvalp.

Whippet eller Greyhoundvalp är ju logiskt egentligen.
Men nakenhund? Hon har ju päls, om än väldigt kort och tunn.

Men har man ingen päls, så får man väl göra sig en!
Sagt och gjort, in i tygaffären och hem till syrummet.
Jag skrattade medans jag sydde.
Det här kommer att se så roligt ut och vad ska de andra djuren tycka?
Det hann skymma innan skapelsen var klar.
Men Oj, vad jag fick skratta när jag såg Sofies och katternas reaktion när de först såg Siri med päls. Helskumt pälsdjur! Rör sig som Siri …men..?

Snart är vintergarderoben klar! Siri har vuxit som en gurka i god jord.
För varje gång jag har sytt kläder åt henne så har jag fått sy större!

Få se hur länge de här nya kläderna passar!
Om hon fortsätter att växa, så tror snart också jag att hon
kommer att bli en Whippet eller Greyhound! 🙂

4 responses to “Mamma, mamma! Titta vilken smal hund!!

  1. Störtcool ju!
    Kul att ha hittat till er blogg, ska bli spännande att följa.:) Och ‘nakenhund’, låter väldigt bekant – trots att de klappat på pälsen… Ha det gott! /Hälsningar Anna, Ville o lille Elton

  2. Tycker du att nakenhundar är fula?

  3. Nej inte alls, tvärtom!
    För mig är det dessutom en hunds personlighet som gör den
    vacker i första hand! Inte pälsen.

Kommentera

