Hundarna, den vita katten och lastbilen..

Jag steg ut mitt på vägen och gjorde stopptecken åt lastbilen med släp.
I den andra handen höll jag 2 koppel.
Från motsatt håll kom den lilla vita katten hastande mot oss, mitt på
vägen, jamandes och med blicken riktad mot oss och bara oss.
Förra veckan fick jag stanna postbilen, på samma sätt som nu lastbilen
och av samma anledning!

Den lilla vita katten är så social, att hon är farlig för sig själv!
Totalt dödsföraktande, kastar hon sig ut mot vägen så snart hon får syn
på oss. Det spelar ingen roll om jag har 1 eller 3 hundar med mig.
Hon räds ingenting! Inte ens en så stor hund som Afghanhunden!!

I hennes hem finns mig veterligt ingen hund,så hundvan är hon inte!
Hur kan då en liten, liten honkatt vara så orädd för hundar?
Våra hundar älskar katter (på rätt sätt).
Men det kan ju inte hon veta.

Varför gör hon så här? Vad vill hon?

Hon vill hälsa, bli klappad och slå följe med oss,
och hon accepterar inte ett Nej!
Med 2 hundar, och med den lilla vita katten efter oss
har jag lärt mig att agera trafikpolis, med en hand!
Den tunga lastbilen med släp stannade!
Tillsammans väntade vi på katten, som dock inte lät sig stressas.
Först efter diverse hälsningsceremonier, gick hon med på att
låta sig lockas intill vägkanten.
Lastbilen kunde nu sakta, sakta, rulla förbi oss.
Chauffören log med hela ansiktet!🙂

Sedan får vi gå med den lilla snövita katten i släptåg.
Tills vi ex. med hjälp av kottar, inslängda i någons trädgård,
kan skaka henne av oss.

Bara ett par kilometer bort, brukar den lilla röda katten sitta.
Också det en hona, och även hon supersocial!!

Är detta typiskt för honkatter?
Eller är dom smått unika i den här byn?

Valde en omväg, istället för att riskera att ”råka ut för”
också den röda katten, samma dag.

Synd att jag inte kan fota dom, men vi utgör ju redan nu
en trafikfara. Hundarna jag och katten, utan kamera!
Den lilla snövita katten är alldeles bedårande!
Men den röda…..!!
Ja, jag är ju tokig i röda katter och det vet den ju förståss.
På katters vis!!

4 responses to “Hundarna, den vita katten och lastbilen..

  1. Åh, så gulligt! Har aldrig råkat ut för någon sådan katt i stan – ens utan hund! Skrattade högt åt synen av er när ni försöker skaka av er en liten vit katt längs vägen!

  2. Det ser säkert VÄLDIGT komiskt ut, förbipasserande brukar
    se ut såhär🙂

  3. Pingback: Han kom inte när jag ropade.. om katter och trafiken. | Catdogs

Kommentera

