Så svårt att sova nu…

Det känns som om jag inte har sovit på en vecka, ovanligt många säger samma sak! Vi ligger och vrider oss fram till 03.00, dödströtta, men utan att kunna somna. När man börjar snegla på klockan och tänka att, nu har jag bara
si och så många timmar på mig att sova lite.
Då är det helt kört!

Trötta djurögon möter mina.Här Afghanhunden Sofie.

Och här Siamesen Brunos trötta blick.

Även djuren verkar drabbade. Siri ligger och vrider sig i sin korg, så det knarrar och knirrar.
Precis när jag kanske kunde slumrat, då knarrar det till!
Katterna vill vara inne på nätterna nu, och varje sömnlös natt följer de våra steg från sovrummet,
ner i köket och upp igen.

Varför sover vi inte?
Med trötta ögon stirrar man upp på himlavalvet. På något sätt tror man att svaret finns där.
Är det månen? Satelliterna? eller vad?

En vakendröm.
En hel dag i pyjamas.
Äta lite godis, läsa och somna med boken över näsan.
Äta något gott, läsa lite till och sova mer.
Mycket mer.

6 responses to “Så svårt att sova nu…

  1. Jag drömmer rätt mycket men sover rätt ok trots det.

  2. Jag sover gott för det mesta, särskilt om sängen är full av hundar och katter, men när det är lågtryck kan jag få svårt att sova. Just nu ligger Katt Muffin inne hos oss nätterna genom, och när jag vaknar till på frampå morgontimmarna är hennes spinnande det första jag hör.

  3. Hoppas du kan sova inatt!
    Men om inte, ska du veta att du är inte ensam vaken.
    Jag jobbar jour inatt.
    Din blogg hjälper mig igenom natten!

Kommentera

