Stark som en mus…

Italiensk Vinthund valp, för tung för en musarm!

Så kom influensan, med snuva hosta och feber.
Då är det skönt att ha hundar och katter! Tillsammans lade vi oss på sofforna.
Djuren kring och på oss,”sympatisjuka och kärleksfullt tröstande och slickande.
Strax kände man sig bättre!
Så bra, att jag kände att jag nog orkar jobba.

Vid datorn åtminstone, stillasittande och föga ansträngande!
Efter 2 veckor, med 8-10 timmar vid datorn, kom MUS-ARMEN.
Kanske bidrog influensan, jag vet inte.
Tänker på dom som BARA jobbar vid datorn 8 timmar varje dag, år ut och år in.
Hur klarar de det?

MUSARM är verkligen ett träffande namn på denna åkomma.
Kraften i högerarmen är nu som hos en mus. Frukostmackan är alldeles för tung.
Och det är totalt uteslutet att lyfta upp någon av katterna eller Siri.
Vid promenaderna får jag ha kopplet i vänster hand!

Forskare säger nu att högst 20 timmars arbete vid datorn per vecka, inte mer!
Det kan jag skriva under på.

Bäst att lägga sig på soffan igen, och stanna där!
Snuvan och hostan har jag kvar och nu också denna MUSARM.
Suck..

Men djuren är lyckliga.
För just så här vill dom helst ha det!
Vi alla, tillsammans i de goa sofforna, bara varandes…

4 responses to “Stark som en mus…

  1. Soffan är ett favoritställe men det klart att man helst vill ha sällskap.

  2. Musarm är inget att leka med. Det kräver självdiciplin för att kurera den.
    För vad jag förstår, så är enda botemedlet absolut vila.
    Det minsta man känner av den, skall man upphöra med det man höll på med.
    Men det är bra att du har hittat till soffan…;)

Kommentera

