Hon skrattade så elakt åt Juholt!

Husse hade sagt att han längtade efter Spaghetti Bolognese.
En grå dag som denna med yrsnö och nordanvindar är som gjord för
att bara äta och mysa inomhus! Lidl hade extrapris på spaghetti och nötfärs
så det passade bra. På väg hem kom jag på att jag glömt att köpa svartpeppar.

När jag står i en lång kö på ICA med min kryddpåse, ser och hör
jag en kvinna peka på löpsedlarna där Håkan Juholts mamma säger
”Han blev mobbad”.
Med ett elakt skratt och mycket ironi i rösten sa hon ”Ha ha ha,
det skulle liksom vara synd om Juholt! Säger hans MAMMA! Ha ha ha.
Var på hon vände sig om, och liksom såg sig om efter samtycke.

Nu tände jag till!
Det är synd om Håkan Juholt och det är sådana som du, som
som ser till att det är det! 
sade jag ilsket.

Utan att vara vare sig socialdemokrat, eller särskilt insatt.
Så har jag ju sett det,  som väl inte kunnat undgå någon.
Drevet mot Håkan Juholt!

Tycker att sossarna här hade en ”stark man”.
Det visar om inte annat hans hedersamma sorti.
Få hade klarat det på ett så fint sätt.

Själv blev jag glatt överraskad en dag i höstas då jag
lyssnade på partiledardebatten med ett halvt öra medans jag
målade i ”kråkslottet”. Hade inga förutfattade meningar om Juholt.
Visste ingenting om honom och trodde ingenting.
Men jag gillade hans tal och debattfärdighet.
Nu kan det bli spännande i politiken!

Men ack, dom egna pickade och hackade (med ivrigt bistånd av media) bort sin ledare. Nu blir det väl någon halvborgerlig ”sossekalkon” från ”Stocholmsfalangen” som tar över, eller någon Ja-sägare till dom!
Suck! så är politiken lika skittråkig som vanligt igen.

Medans jag lyssnade på eftersnacket i radion lagade jag
Spaghetti Bolognese.

Alla älskar Spaghetti med köttfärs sås!
Siamesen kanske allra mest!

Eller Afghanen!

Kastrull slickandet brukar Siri ta hand om, men nu fick hon konkurrens.

Det blev en tupplur på det. Vaknade av att det skreks NEEEEeeeejjjj från radion.
Det var Juholts anhängare, när de hörde att han avgår.
Nu borde dom kräva att han kommer tillbaka!
För visst kan man det!

Lika gärna som man kan driva någon att avgå,
borde man kunna sägaFörlåt kom tillbaka!

6 responses to “Hon skrattade så elakt åt Juholt!

  1. Att avgå var Håkan Juholts eget val!
    Men heder åt dig som törs ta ställning.

    • Tror inte att det var hans eget val!
      Han fick nog inte så många alternativ.
      Mobbning är det värsta jag vet.
      Alltför många människor har blivit märkta för livet,
      av mobbning som börjat kanske redan i grundskolan.
      Det krävs inget mod för att ta ställning mot mobbning,
      jag reagerade med ryggmärgen.

  2. Mobbning är en svenskt national sport. Man skall mobba sådär lagom subtilt så att objektet inte har något att haka på! Så går det till.
    Grundskole lärarna är de som pekar ut offren.
    Det du hörde i affären var bara en tölp som inte hade något filter på utgående tankar..

    • Barn gör inte som vi säger, tyvärr
      Barn gör som vi gör.
      Lärarna har definitivt en viktig roll ifråga om mobbning.
      Men utifrån det man ser från skolans värld, verkar det som
      att lärarna totalt tappat greppet.

  3. Vadå tappat greppet? Det enda lärarna vill ha och har greppet, är jul och sommarledigheten. Nu vill de ha 10% påökning. Många lärare har effektiv undervisningstid mindre än 20 timmar/vecka! Det är ju en hel jävla skandal med lärarkåren. På rasterna vill de inte bevaka skolgården, för då skulle kolegerna prata skit om dem som inte är närvarande. Det är i skolan man lär sig att mobba, kanske ingår det i scheman, vad vet jag…

    • Helt klart börjar det i skolan.
      De flesta barn ser ju fram emot skolstarten,
      är ivriga och förväntansfulla!
      Men för många blir ju skolan en mardröm istället.
      Och visst är det lärarna som har ansvaret över barnen
      när de är i skolan och politikerna över lärarna.
      Och då är vi ju tillbaka på ruta ett.
      De mobbande politikerna!
      Usch och tvi!….

Kommentera

