Kärleken är blind, historien om Bobbi och Bob cat.

Historien om de här två, sparar jag och läser då och då.
Jag blir så rörd av den!

Ni känner säkert till flodvågen Katrina som drabbade New Orleans för några år sedan. En familj lämnade sin hund Bobbi kedjad vid verandan med mat och vatten skål, då de tvangs lämna sitt hus. Även katten Bob cat lämnades.

Sedan maten och vattnet tagit slut, och ingen kommit  för att hämta dom.
Lyckades hunden Bobbi slita sig loss och vandrade sedan längs New Orleans föröda gator med kedjan släpandes efter sig och med katten Bob cat vid sin sida.

Fyra månader senare fann volontärer från ett hund och katthem de två.
De gjorde då två överraskande upptäckter.

När de skulle sätta dom i bur och delade på dom, så slutade inte hunden Bobbi att skälla, förrän katten Bob cat placerades i samma bur!!

Det andra var att katten Bob cat var totalt blind!

Hunden Bobbi hade blivit kattens ”blindhund” och vägrade överge Bob cat!
De två togs om hand och fick ett nytt hem på en gård i Oregon
där de får leva tillsammans.

12 responses to “Kärleken är blind, historien om Bobbi och Bob cat.

  1. Håller med, så otroligt rörande!

  2. Ja visst är det rörande. Mest blir jag rörd i detta fall av att ingen
    har anmält den djurägaren. Jag menar här fanns fog att göra det, eller?
    Det kan ju vara så också, att ägarna fick inte hämta sina djur pga. myndigheterna som spärrade av hela området.
    Men det finns gott om ”sommarkatter” som lämnas kvar vid sommarstugan när säsongen är över, varje år, i Sverige.

    • Oavsett myndigheter skulle åtminstone jag
      ta mig in på området och rädda mina djur!
      Aldrig i livet att jag skulle kunna leva med
      vissheten om att jag lämnat dom i sticket!

    • Det är en fantastisk och rörande historia.

      Vår Katt Muffin är med största sannolikhet en övergiven sommarkattunge som klarade en höst på egen hand i skogen, vi fann henne vid jultid när hon åt solroskärnor och smulor av mina misslyckade muffins på fågelbordet. Då var hon ganska illa däran, bara skinn och ben.

      Jag ska inte skriva vad vi skulle vilja göra med dom som lämnade henne. Hon kan inte ha varit mer än max tre-fyra månader när hon dumpades i skogen. Det är obegripligt att hon klarade sej, men så är hon också en mycket speciell katt. De som dumpade henne förtjänade inte henne, men det försöker vi göra😉

      • Katter har ett otroligt minne, redan från späd ålder.
        Muffin minns och vet , vem som svek och vem som ger skydd
        och trygghet.
        Katter är ju fria att gå, men väljer att stanna kvar.🙂

  3. Jag kan inte föreställa mig något värre än om jag skulle behöva lämna djuren åt sitt öde. Jag vet faktiskt inte vad jag skulle ta mig för i det läget. Fanns det möjligheter skulle jag hellre ta bort dem än lämna dem.

    • Jag bara tänker att det MÅSTE gå, att ta djuren med sig.
      I resväska, om inte annat!
      Fast det blir ju en rätt tung reväska med en Rottis eller
      Afghan i!!🙂

  4. Åh! Vilken fin historia mitt i alla sorgliga berättelser man hört om alla djur som övergavs då!

  5. Det här var så fint att jag grät för att hundar är så fantastiska och människor så grymma. Som soffliggaren tänker jag på alla sommarkatter
    som lämnas vind för våg. Vi har flera katter, alla kommer från djurens
    vänner. En hittades i parkeringshus halvt ihjälfrusen.
    Utan djurens vänner och katthemmet han fick komma till hade han inte funnits idag.

    • Soffliggaren och Marianne!
      Det är fullständigt ofattbart, att någon kan skaffa sig
      en levande varelse, som leksak eller tillfällig förströelse!
      Eldsjälarna inom Djurens Vänner är värda all respekt.
      De gör en fantastisk insats!

  6. Marie-Louise "Ebbas matte"

    Åh,vad jag älskar denna story!
    Bäst av allt ett lyckligt slut.

    Ps. Hur gick det med vaccinationerna?
    Lät du rabiesvaccinera Bruno?

    • Jodå, det gick bra.
      Alla blev vaccinerade mot allt, och fick sina pass.
      Bruno också!
      Bruno till och med chippades. Han är visserligen öronmärkt,
      Men… ”In case of”!!

Kommentera

