Göra egen snabbmat

Husse är svag för snabbmat, Billys Panpizza, Gorbys piroger, etc.
Inte för att det är så jättegott, men för att det går så snabbt och enkelt att få sig något att äta.
Jag tycker att dom smakar ”konstgjort”. Bestämde mig för att överraska Husse och göra egen snabbmat.
Baka många av Pizzor på en gång och sedan skära dom i bitar liknande Billys Pan pizza, paketera bitarna en och en, och frysa in.

Det kändes varken snabbt eller lätt, att baka så många pizzor.
Det var otroligt stressigt! Tid tog det också, trots att vi har dubbla ugnar.
Har man bara en ugn, ska man nog inte ge sig på att baka så många pizzor som jag gjorde..

Hundarna och katterna var bannlysta från köket, men följde baket från håll!
Efteråt blev det ju kalas för dom. Tomma tonfiskburkar som ska slickas, överblivna slattar av
skinka, köttfärs, riven ost med mera allt det tog katterna hand om.
Hundarna fick egna pizzaslices.

Husse blev jätteglad, och deklarerade ”jag kommer aldrig mer att köpa Billys Panpizzor
hembakade pizzaslices ska det vara!”

Hrmm…Jag vill nog aldrig mer baka så många pizzor på en gång!
Men är man två, så tror jag att det kan gå ganska smidigt.
Nu var jag helt slut.

Husse gjorde en god sallad till pizzan och när alla ätit tog vi plats på sofforna och somnade.
Hundarna, katterna och vi.

3 responses to “Göra egen snabbmat

  1. Oj! Så många, och de ser goda ut! Förstår att ”husse” inte vill ha Billys pizza längre!

  2. Tur att inte jag kan baka så här fina pizzor (mina bottnar blir aldrig riktigt bra)
    vi skulle bli hur tjocka som helst för vi älskar pizza (hämtpizza)
    Billys kan vi vara utan.
    De här ser ut som pizzor ska göra!

  3. Tack, Klara och Marianne!🙂
    Jag var rätt stolt över dessa!
    Särskilt som det nog var första och enda gången jag gör
    så många pizzor på en gång!

Kommentera

