Röda skor, Parfym och glittrig klocka…

Matte ska på fest!
Jag har provat alla tänkbara kläder, jag har till och med sminkat mig.
Hu, så det ser ut! Jag kan inte smink och jag har inte smink.
Jag har en beautybox visserligen, och i den finns det mesta. Allt från huvudvärkstabletter och solskydd till schampo. Men inte mycket smink och det som finns är urgammalt!

Samma sak med kläder. På landet med hundar och katter.
Hus som ska underhållas slipas, skrapas och målas.
Trädgård att gräva, röja och beskära. Här är det mest tvål och vatten och oömma kläder som gäller! Ska man på fest, så är det oftast till andra med djur.
Hundarna följer med och då är svarta kläder bla. uteslutna. För svarta kläder och Afghanhår är ingen bra kombo!

Nu ska jag på fest utan hundar. Jag kan ha vilka kläder jag vill och sminka mig utan att hundarna försöker tvätta bort det.
OSA. var det, och jag har redan svarat att jag kommer. Men vad ska jag ha på mig?
Lite kulturstuk ska det vara. Mode skiter jag i. Jag tar det jag själv tycker är snyggt.
Men har jag något som är snyggt och som jag kan känna mig bekväm i?

Har jag kläder till överkroppen så har jag det inte till nederdelen och vice versa.
Skor saknar jag i alla händelser till allt. Kängor stövlar eller foppa är inte snyggt till kjol!
Suck… High heels är inget man gärna går i här på landet.

Men jag har mina röda inneskor som jag alltid tar med då jag är bortbjuden.
Jag går aldrig i strumplästen varken hemma eller annorstädes, för det känner jag mig verkligen inte bekväm med.

Önskar att jag hade Jana här! Brukar läsa hennes blogg.
Hon kan smink och har klädfantasi, hon ser mycket film, och sminkar och fixar kläder
också till film och fotografering.
Titta bara på den här kreationen, den är underbar!

Här en länk till http://ifilmernajagser.blogspot.se/2011/12/klanningen-igen.html

(Länken tycks inte funka! ska försöka rätta till det ikväll! Annars får ni kopiera och klistra in i adressfältet)

Marilyn Monroe kunde vara klädd i endast Chanel no.5 (under minkpälsen får man förmoda).
Själv har jag varken minkpäls eller Chanel no.5!
Men en rosa moccapäls och Yves Saint Laurent Opium.
Inte riktigt samma grej eller hur?

Nåja, jag har iallafall mina röda skor, min parfym och min fina glittriga klocka!
Återstår då bara resten!
Ojojoj…

12 responses to “Röda skor, Parfym och glittrig klocka…

  1. Men tack, så himla snäll du är! Nu blev jag glad. Ha en rolig festkväll!!

  2. Men herre jesus vilka imaginära problem du har!
    Det räcker bra med klocka, skor, och parfym!
    What else do you need????
    Lycka till med festen!

  3. Smink är bara kul när jag är på det humöret. Sällan är jag det till vardags.

    • Inte jag heller!
      Kanske för att jag är urkass på det?
      Det får bli bara puder och läppstift till festen.
      För att skona min omgivning!🙂

  4. Marie-Louise "Ebbas matte"

    Vilken läcker klocka du har!
    Kanonfint till helsvart om det är HF.
    Fin klänning du länkat till!

  5. Apropå entré,om du har en röd klänning så ta den!
    Jag tänker Simply Red, Lady in red.

  6. Skrattade gott åt ditt inlägg! Känner verkligen igen mej. Har aldrig någonsin sminkat mej, inte ens när jag var tonåring. Det betalar sig nu när jag snart fyller 53 och fortfarande är slät i huden (utan dyra operationer😉

    I garderoben finns det mest sådana kläder jag behöver här hemma på gården, massor av stickade tröjor, några jeans och en svart rea-kostym från KappAhl. Jeansen duger bra på jobb och kostymen åker fram till varenda festlighet. Bekymra dej inte utan klä dej som du trivs bäst för då har du säkert roligast OCH ta på dina läckra röda skor!

    • Tack för kloka råd!
      Jag ser verkligen fram emot denna fest.
      Det sista jag vill är att lida i obekväma kläder!
      Det blir någon av mina gamla favoriter OCH de röda skorna.🙂

Kommentera

