Om det var Afghanhunden Emily…

Ni som följer bloggen minns säkert att vi råkade ut för en konstig upplevelse i Helsingborg.Ifall någon undrar vem Emily är och vill läsa om vad som hände i Helsingborg, så lägger jag en länk till det inlägget här nedan.

hon som letar efter sin försvunna Afghanhund Emily

På bilutställningen, precis när vi sitter i skuggan under några träd och tittar på bilarna som kör parad. Får jag i ögonvrån syn på en Afghanliknande hund i Sofies färger. Hann se att den hade svart mask, men svansen gjorde mig lite tveksam.

Såg du? Var det en Afghanhund? frågade jag husse.
-Nääe, jag tittar på bilarna.

Tänk om det är den försvunna Emily?!
Jag rusade iväg med Sofie i kopplet och genade genom bilparaden.
(Så fick publiken se en Afghanhund i paraden också )
Det var mkt varmt +29 och vi flämtade både Sofie och jag då vi hann ikapp de med hunden,  efter en rejäl  språngmarsch. Sofie hade dessutom fått klart för sig att vi var på jakt efter dom och var ”taggad” då vi nådde fram.

Paret med hunden måste ha trott att vi var galna och nu kändes situationen med ens bekant, fast omvänd. När vi nu hade hunden rakt framför oss såg jag ju att det inte alls var en Afghanhund!
En smula pinsamt var det, men det kan vi ta. Det kunde ju ha varit Emily!

Historien om hunden Rex som blev stulen och kom tillrätta efter 3 år ger andra med försvunna hundar förnyat hopp! När Rex var valp fick han vara med husse på jobbet för att slippa vara ensam hemma.
I en obevakad stund försvann han och var sedan borta.(detta hände i Malmö)
Husse och matte letade några månader men gav sedan upp.
Nu 3 år senare, får de plötsligt ett samtal.

Deras hund har hittats, bunden utanför Tingsrätten i Trelleborg!
Tack vare microchippet hade man lyckats man spåra ägarna.
En alldeles sann solskenshistoria!🙂

Åter i skuggan under träden såg vi denna rosa limousine glida förbi.
Om man vill åka limo så utgår jag ifrån att man vill märkas.
Varför då inte dra till med en rosa..
Rosa är väl aldrig fel?

Kommentera

