Han ökar farten inför en fartkamera!

Om vi körde sakta ska jag låta vara osagt. Men han som körde om oss han körde fort . Snart hamnade han ändå bakom en väglus, så inte vann han
mycket på de omkörningarna! Jag tyckte mig känna igen den omkörande bilen.
Är det han? När vi närmar oss en fartkamera trycker han på gasen ser jag och då vet jag. Det är definitivt han!
Det kan tyckas udda att ÖKA farten inför en fartkamera, istället för tvärtom.
Men detta är en kille som gillar att köra fort och uppfinningsrik är han också.
Förutom dessa egenskaper har han ett stort hjärta för katter.

En jul en kall jul hade han iakttagit en liten frusen katt vid en nedlagd affär en tid. Misstanken att det var en övergiven och hemlös katt bekräftades varje
gång han kom dit och katten var där, mager och tovig.

På självaste julafton stod han inte ut med tanken på den frusna
katten utan for dit i närapå full snöstorm. Jodå, där var den!
Han tog med kisse i den varma bilen och for hem.

Jag fick en tår i ögat, när han glädjestrålande berättade vilken
underbar katt detta är! Där på fönsterbrädan sitter han nu fluffig och ren, mätt och belåten.

Hur han lurar fartkameror?
Nej  J du kan vara lugn. Det talar jag inte om!

Kommentera

