Resa bort för att genast vilja åka hem igen…

Bäst man sitter där och bara har det gott.Så ser man…
Det där och det där och det.. Allt som borde ha blivit gjort med andra ord!

Där tar ogräset över, den där listen borde målas.
Flera fönster ska kittas, en dörr behöver målas..och här sitter jag och bara lyssnar på fågelsång.
Inte så bra när det finns så mycket att göra!

Hur jag än försöker tänka att..
Nu bryr jag mig inte, nu ska jag bara vara.
Så lämnar mig tanken på alla ogjorda saker ingen ro!

Är det för att slippa ha det som jag, som alla andra tycks fly hemmet och resa bort så fort de har semester? Jag förutsätter nu att alla andra också har en Luther på axeln.

Men om jag reser bort så får jag ändå ingen ro från det som inte blivit gjort.
Jag tänker att jag borde stannat hemma och kittat fönster,röjt äng och målat trädgårdsmöbler istället.
Att det faktiskt hade varit riktigt roligt att göra det. Det kan jag tänka när jag är borta och absolut inte kan göra det!!

Bara sedan jag först arbetat och gjort något av det som blivit ogjort kan jag resa bort med gott samvete. Åtminstone för några dagar…

Men så snart jag ser exempelvis en Fransman klippa sin häck. Eller ett välskött Tyskt trädgårdsland. Så vill jag åka hem igen!

Men om jag å andra sidan väljer pittoreska resmål befolkade av bohemer, tänker jag.
Jag måste resa hem, aldrig ska jag låta det gå så här långt.

Så därför sitter jag nu här hemma med snickisarna på mig och klappar mina katter och leker med hundarna. Snart ska jag ta på mig mina arbetshandskar och sätta igång.
Och sen EFTER kan vi åka igen.

Ps. Se så slut mina arbetshandskar är!
Det visar väl att jag måste ha jobbat en hel del här hemma.🙂

Kommentera

