För att du älskar Siameser!

SAM_3923En liten miniatyrmålning föreställande en Siames. Den är ingjuten i glas.

Jag fyller inte år idag, har inte namnsdag och inte är det julafton heller.
Ändå fick jag en present, ett paket idag!
Om man bortser från de ”gåvor” katterna kommer med så händer det ytterst sällan att jag får paket. Ibland har vänner med sig en flaska vin, en blomma eller
en hembakad kaka. Ibland finns det ett band eller genomskinligt omslag kring det. Men det är nästan aldrig ett paket!
Jag älskar paket!
Ibland på jul så kan paketet vara jättefint, så fint att det nästan är synd att öppna det. Ibland önskar man att man inte hade gjort det när man ser innehållet!
Olika badsalter och badskum, parfym i presentuppsats med någon kräm man aldrig kommer att använda eller i bästa fall fårskinnstofflor, nästan likadana som julen innan…
En hemlig önskan har alltid varit en present med någon tanke bakom.
Något som känns menat för mig. Så idag hände det, jag fick ett riktigt paket.
Den jag fick paketet av vet att jag älskar Siameser.

Finare kan present kan inte den som älskar Siameser få!

SAM_3933

2 responses to “För att du älskar Siameser!

  1. Marie-Louise "Ebbas matte"

    Hallå Catdogs!
    Nu är jag väääldigt nyfiken på din present!
    Har du glömt?

  2. Pingback: HÄR ÄR NU SIAMES BILDEN! | Catdogs

Kommentera

