Katt i Hundkläder..om nakenkatter och annat galet!

Siames i hundkläder. Hallå, det är min tröja!

Ville testa om Siris favorit tröja (som nu definitivt är för liten för henne)
passade på en katt. Därför fick Bruno på sig tröjan.
Att Siri blev förvånad var inte att ta miste på!

Den passade på Bruno och den är fortfarande hel, trots flitig användning.
Därför tänker jag skicka den till en nakenkatt jag tycker synd om.

När Siri var liten, så liten som kattungen så hade hon så små kläder.


Men hundvalpar växer fort, och det som passade ena veckan var för litet
efter ett par. Nakenkatten växte inte lika fort och inte lika mycket.
Siris urvuxna valpkläder kom väl till pass den iskalla snövintern då
de var små.

Nu har Siri vuxit om katten och de kläder hon nu kommer att ha
blir nog för stora för kisse. Denna älsklingströja är nog det sista som passar.

Den är vändbar man kan antingen ha teddyn inåt, då är tröjan prickig.

Eller som Siri mest har haft den med teddyn utåt, trots att jag egentligen vill att Siri ska ha glada lysande färger så att jag lätt kan se var hon är.
En grå hund i gråa kläder syns inte alls i dunkel!

Om nakenkatter kan man säga mycket. Det tycker jag att man ska också.
När jag först såg en nakenkatt blev jag helt förskräckt.
Är det inte kriminellt att göra så mot kattsläktet?
Får människan härja hur som helst ifråga om avel?
Hur kan man bara komma på en sådan idé?
Är man allergisk mot katter, så får man avstå från katt. Så är det bara.
Det är fullständigt absurt att skapa/avla en sjuk varelse
för sjuka människor!

De som redan finns får vi naturligtvis ta hand om och försöka ge
ett drägligt liv. Siris kläder kan bidra till att en liten naken stackare kan
komma ut någon gång. Därför skickar jag kläderna.
Därför är Bruno mannekäng för en stund.

2 responses to “Katt i Hundkläder..om nakenkatter och annat galet!

  1. Ser du inte poängen? En naken katt är bra för då kan man köpa kläder.
    Att kunna köpa är liksom hela meningen.

    • Aha, är det så?
      Att köpa något för att få möjlighet att köpa ännu mer!
      Den möjligheten föll mig inte in.
      Men så är jag ju inte någon shopaholic precis!

Kommentera

