Skridskor hundar och isen som brast…

SAM_5263

Då jag letade efter gammalt bortglömt julpynt på vinden fann jag mina gamla skridskor. För några år sedan försökte jag mig på en ”come back” på isen.
Det gick sådär.
Såg att husse kämpade med att hålla masken…
Några piruetter eller att glida med ena benet i vädret var det inte tal om!

Ett år, var det så kallt så länge att det blev bra is på sjöarna. Folk körde med bil på isen och hade hur roligt som helst! Man hade plogat en lång ”rallybana” där.

bilder 050

Sådan is är närmast sensation här i södra Sverige, så det var mycket folk som sökt sig till  isen och där var många bilar!
Vi var där med våra hundar, jag med mina skridskor.
Jag sackade efter för det gick snabbare att gå än att skrinna!

bilder 038

Vi höll oss mest i strandkanten, nära land och tur var det!
För trots att isen var så megatjock så lyckades jag och Sofie hitta dess svagaste punkt. Vi brakade igenom Sofie först och jag strax efter.
Nu var det inte djupt där, så vi blev bara blöta om benen och en varm bil fanns i närheten, men ändå…
Samma år gav vi oss på att åka skidor på isen i stan. Vi fick vända för  plötsligt befann oss i issörja istället för is!

Jag tror att drömmen om att åka långfärdsskridskor sprack det året!

bilder 041

Kommentera

