Kan man ha katt knappar i…

SAM_5541

Nu behöver jag många knappar för jag håller på att sy ”nya kläder” överdrag till husbilen. Klädseln ska vara avtagbar och jag tänker använda knappar
istället för kardborreband. Jag är lite less på kardborre.
Det har hänt lite för många gånger att jag har glömt att försluta kardborrebandet innan tvätt, med resultat att kardborren förstört tyget!
Lite jobbigare blir det att sy knappar, framförallt knapphålen.
Men hittar man rätt knapp så kan det bli väldigt snyggt.

Haken är ju att man aldrig har rätt antal knappar hemma, alltid saknas det någon eller några!

Jag ska inte ”gömma” knapparna, de kommer att synas och ska därför helst vara både dekorativa och stora. Men de jag har tillräckligt många av är antingen för små eller i  helt fel färg. Känns verkligen dumt att behöva ge sig iväg och köpa knappar, när man har så många knappar som jag!
(jag har alltid varit svag för vackra knappar och samlat på mig många många..)

Tyget är jag nöjd med jag gillar randigt! Fast det gör det ju lite knepigare att sy.
Har man inte koll på hur ränderna går så blir det inte bra!
Skulle inte rekommendera randigt tyg till ett så här stort sömmnadsprojekt.
Dvs. om man vill att det ska gå fort och lätt att sy, och vem vill inte det.

Kattknapparna har jag tillräckligt många av!
Men kan man ha kattknappar i husbilen?


SAM_5540
Kattknappar och det snygga randiga tyget.

6 responses to “Kan man ha katt knappar i…

  1. Klart du kan!
    Härifrån hälsas att ALLT som heter ngt med ”katt” kan användas till vad som helst. BÖR användas till vad som helst! Borde finnas en LAG som säger SKA användas till vad som helst!
    Kolla med Bruno… Han håller nog med hoppas
    Simon och Petrus

  2. Ha ha! Tur att siam-teamet fick ta över då!
    Och så får jag väl kolla på nästa Syfestival om den där duken fortfarande finns…:)

    • Jag var inne en sväng i tygaffären idag.
      Såg ett katt tyg jag inte kunde motstå.
      Kan kanske bli en kattduk?
      Ska ta bilder på tyget och visa i ett inlägg!

  3. Det här var orginella knappar. Jordgubbsknapparna är sååå
    läckra.Kattknapparna passar perfekt med det randiga
    tyget det är klart du ska ha det i husbilen!

  4. Kattknapparna var jätte fina!!
    Kör på det och ta bilder på slutresultatet.
    Och tack för peppetalket om Esther. Du nämner det jag redan vet. Men ibland vill man bara ge upp och slänga ut kräket. Du förstår hur jag menar🙂 längtar till dagarna då hon är som en gammal dam. Fast då kommer man säkert sakna unghundens galna upptåg. Märkligt det där.

    • Jo sådana är vi, vi glömmer fort!
      Kanske tur iallafall att Afghaner aldrig blir sådär
      riktigt, riktigt ”vuxna”, utan behåller ”barnasinnet”
      långt upp i åren!🙂

Kommentera

