Tårtan blev inte så bra…

SAM_5732Gräddtårta med Jordgubbar under gelé

På jakt efter något sött och gott, gick jag gång på gång in i skafferiet och scannade av hyllorna där.
Varje gång jag går in i skafferiet måste jag stänga dörren om mig ordentligt.
Annars knuffar Afghanen upp dörren och så står plötsligt hela gänget därinne.
För när det gäller skafferiet, kan de minsann samarbeta!

SAM_2105Afghan hund, Italiensk vinthund och Siames

Skafferiet är alltid intressant för där förvaras alla torrvaror. Hund och kattmat, tuggben, Frolic, kakor, godis, med mera.
Men hur många gånger jag än tittade, så fanns där inte någon bortglömd blockchokladkaka eller liknande.

SAM_1488

Övergick då till att rota igenom frysen istället. Där hittade jag en tårtbotten som jag bakade för rätt länge sedan. Den var tänkt att bli en tårta av fransk typ med frukt och bär i mitten.

SAM_5729Tårtbotten av Fransk typ

Eftersom vi hade grädde, sylt, frysta jordgubbar, med mera hemma.
Bestämde jag mig för att överraska med en tårta!

Det var bara det att, NU GICK DET MESTA SNETT👿

Först gick kakan sönder då jag delade den. Sedan kunde jag inte hitta munstyckena till spritsen. Fick göra en själv av smörpapper som givetvis havererade! Gelén hann stelna för mycket medans jag släppte ut och in katter
och rastade hundarna mitt i…
Dessutom hade jag gjort alldeles för lite gelé!

Tårtan blev INTE fin. Jag var ledsen, men hundarna och katterna var glada!
Missödet med min hemmagjorda sprits av smörpapper resulterade i mycket slickande åt dom. Katterna slickade upp allt gräddspill och hundarna..
Dom åt till och med upp själva spritsen!
Suck…

SAM_5187Efter tårtmissödet, nöjd Italiensk vinthund slickar sig om munnen.

.

2 responses to “Tårtan blev inte så bra…

  1. Den ser iallafall jättegod ut hoppas den var det :))

  2. Om du frågar den 4-benta delen av hushållet så gissar jag att betyget blir ”VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLDENS BÄSTA TÅRTA!!!!!!”
    De är bra på sådan uppmuntran, de 4-benta!

Kommentera

