Lustmördare i skogen!

SAM_5686
Full fart på isen!

När vi kom lufsande genom skogen, hörde vi redan på långt håll ett kraftigt motordån. Ett så främmande ljud i skogen egentligen!
Inget vi vill höra i vanliga fall.
Men nu var vi ju på väg till isen, klart att det finns folk där!
Folk som kör bil, åker skidor, rastar hundar och drar
barn i släde.Nu fanns där till och med en kille som
körde motorcykel på isen därav oväsendet!

Vi kunde ju gjort som de flesta, kommit till isen från andra hållet och kört ända fram med bilen. Istället lufsade vi genom skogen på igensnöade skogsvägar!
Men vi ville ju ha motion!

Lite otäckt var det att se jägare med bössor! Husse hade varit förutseende nog att ta på sig sin ”Mad Bomber” mössa i lysande färg för att slippa bli tagen för älg eller rådjur och kanske bli skjuten.

SAM_5675

Han litar inte på fulla gubbar med bössor för en viss alkoholkonsumtion tycks hänga ihop med denna som jag tycker diskutabla hobby. Att sitta på pass för
att kunna få uppleva ”njutningen” att skjuta vackra djur, släcka liv. Ska det vara ett nöje? Hur är man egentligen funtad om man anser det?
För mig är dom mera som lustmördare i skogen, än som de själva gärna kallar sig ”djur och naturvänner”.

En del av gubbarna hade hundar med sig. Hundar som ska hetsa skogens djur att springa för livet, springa rakt mot kikarsiktet, mot döden.
För gubbarna själva vill inte röra på sig.
Bara sikta och skjuta.

Vi kom iallafall helskinnade till isen (kanske tack vare Mad Bomber mössan)
och fick en bra dag där.

4 responses to “Lustmördare i skogen!

  1. Klok husse var rädd om era fina hundar låt dom inte
    springa lös i skogen de kan bli skjutna!
    Det händer att dom skjuter sina egna hundar av misstag.
    Varselväst på hundarna rekommenderas!

  2. Härlig bild! Man ser att Siri trivs på isen och Sofie är bara
    såå vacker! Jag skulle aldrig våga ha min hund lös i skogen.
    Det finns vargar i skogen och då tycker jag att det är bra att
    det finns jägare också.
    Jag skulle faktiskt inte känna mig trygg UTAN jägare!!

  3. Marianne och Åsa!
    Så trist, om man inte kan låta hundarna få springa
    fritt, ens i skogen!
    Var ska de då kunna röra sig fritt?
    Vargar är nog rätt sällsynta här i södra sverige,
    än så länge (hoppas jag).
    Även om jägarna fanns på plats, så får de inte skjuta
    vargarna (vad jag vet).

  4. Håller med. Det är för mig obegripligt hur man kan finna njutning i att döda en annan levande varelse.

Kommentera

