Jag bytte sänghimmel!

SAM_5965
Vips blev det romantiskt i vårt sovrum!

Det är mormors underbara spetsduk, som är där uppe nu.
Den är handsydd och säkert 100 år gammal.

SAM_5976Titta så fint gjorda krumelurer man sytt med hjälp av band!

SAM_5969Då jag stod på sängen och bökade med detta var jag ideligen nära att trampa på Bruno.

Han sade ungefär så här ”Lägg ner det där och kom och håll om mig istället!
Vad spelar det för roll vad vi har för sänghimmel?”

Man kan möblera om, saker byta plats eller försvinna nya komma till.
Han bryr sig inte det minsta om döda ting.
Det enda som spelar roll, är vi.

Andra här i huset är inte sinnade riktigt så, speciellt inte Sofie!!
Allt ska helst vara på samma plats där det alltid har varit, särskilt hennes saker liggdynor etc. Hon talar om ifall något saknas eller är på fel plats!
Kalle är också misstänksam mot nya prylar eller möbler som plötsligt byter plats.

Jag är nog ganska ensam här, om att vilja flytta runt på saker och förändra.
Inte heller husse förstår vad det ska vara bra för.
Bara Siri tycker att det är kul när jag hasar runt med möbler
och bökar med flyttar omkring olika prylar, för henne blir det genast lek..

Nåja, det blev rätt fint med mormors spetsgardin, lite somrigt..
Bruno väntade segt på att jag skulle bli klar.

SAM_5970

Men nu kan vi två ligga tillsammans där på på sängen och beundra mormors gamla duk som blev sänghimmel.

Bättre så än att den ligger borglömd i en låda, det är den alldeles för vacker för!

.

4 responses to “Jag bytte sänghimmel!

  1. Håller verkligen med om att den otroligtvackra duken ska användas! Underbart med sådana gamla ting!
    Känner igen Brunos min på sista… ”Jaha… FOTOGRAFERA har du tid med… Men KEEEEEEEEELA då???”
    Och tänker på det jag hörde i mina ”siames-forskningar”:en siames skulle aldrig gå hundra mil till sitt gamla hus! Är matte och/eller husse bara med så är livet alldeles väldigt bra! (Med tanke på vad du skriver om B och saker kontra dig alltså)

  2. Himmelskt fin sänghimmel och himmelssäng!

  3. Det är helt och hållet mormors duk som ”gör det”.🙂
    Sängen var inte alls lika fin utan den!

Kommentera

