Jag tar med mig hotell tvålen!

SAM_6310

Varför doftar alltid hotelltvål och schampo bättre och mer än det man har hemma? Även om man har samma märke! Får hotellen kanske en special edition? En som doftar mer.

Dom brukar vara mycket generösa med små schampoflaskor på hotell och jag brukar inte förbruka allt. Så då tar jag med mig de oförbrukade!
Gör andra så?

Inte för att det blir så värst mycket hotell för min del, men det händer.
Jag har en liten korg med hotellschampo i badrummet, så att jag kan lyxduscha med extra mycket doft hemma också då jag känner för det!

SAM_6325
De här är mina favoriter bland hotellschampona och tvålarna!
Mmmm.. så gott de doftar!

Inte för att det gör så stor skillnad. Det är nog bara hundarna som märker något.
De är alltid intresserade av nya dofter på ens kropp! Men så länge det inte handlar om smink så låter dom det vara.

Smink däremot bara måste slickas bort. Det värsta är att de tror att de gör mig en tjänst, suck…

4 responses to “Jag tar med mig hotell tvålen!

  1. Jag gör det! tar med mig hotelltvålen alltså.
    Var rädd om det fina fatet, jag tror att det kan vara värdefullt!

    • Fatet är fint, men jag tror inte att det har något
      ekonomiskt värde. Det står visserligen 1774 på
      baksidan men texten ser lite modern ut tycker jag.
      Det är nog en kopia!😦

  2. Jag tvekade faktiskt lite att läsa när jag såg rubriken…
    Själv är jag i princip aldrig på hotell, men minnena ramlade över mig. Minnena av min morfar. Hos honom och mormor fanns ett, som det verkade, aldrig sinande lager av små hotelltvålar (hårda då). På landet fanns en hel burk full! (Morfar hade en förkärlek för att lägga ALLT i burkar! Något jag ärvt verkar det…)
    Här uppskattas inte alltid ”annan” lukt/doft av siam-teamet… Särskilt P kan bli extra ”knufflig” och tycka att matte ska lukta av honom istället:D

    • Åhh vilka väldoftande burkar det måste ha varit!
      Dina morföräldrar måste ha rest en hel del.
      För min del blir det inte så mycket att jag får ihop till
      en hel burk..eller så kan jag bara inte hålla fingrarna borta
      och förbrukar dom alllt eftersom🙂

Kommentera

