Svarta bullar och brända bröd

SAM_6354De svarta bullarna tänkte jag ge fåglarna..

Accidents never happen in a perfect world sjungs det,

men  ”shit happens” i den verkliga världen alltså här hos oss.
Se bara på ovanstående svarta bullar
och som om det inte var nog….
Nedanstående brända bröd!

SAM_6356Av bröd som är brända i botten kan man äta överdelen ..🙂

Klart att det blev några bra också, men dom glömde jag att fota. Kvittar ju faktiskt, för perfekta bullar och bröd kan ni ju se bilder på överallt.
För det är ju bara det som visas upp..det perfekta.
Vi ska väl inbillas att det finns en perfekt värld, där sådant
som händer hos oss, inte händer.

Nåja, nu lär fåglarna bli glada tänkte jag, för brända bullar och misslyckade mjuka kakor brukar jag ge till fåglarna.
Lämnade brickan med de brända bullarna på bänken så länge och gick på en runda med hundarna. Tänkte vänta med att lägga ut bullarna, göra det senare,  när katterna kommit in. För katterna unnar inte fåglarna något.
Ser de att man lagt ut något åt fåglarna, går de dit och riktigt kämpar för att picka i sig alla smulor.

När jag kom tillbaka med hundarna var de brända bullarna borta!
Husse hade kommit hem och tagit brickan och ett glas mjölk och satt nu i sitt arbetsrum och mumsade i sig de svarta bullarna!!
”Goda!” utropade han.
Skojar du? de är ju kolsvarta brända!
”Men goda ändå!”

Hundarna störtade in och var intresserade av hans bullar. Bjud hundarna på en bränd bulle och se om de vill äta dom bad jag!
Det gjorde dom och de ville ha mer!!
Vilken tröst och lycka att ha en sådan familj..🙂

4 responses to “Svarta bullar och brända bröd

  1. Härligt att ha sådana ”bull-vrak” i huset!😀 (Inte bara katterna som tycker att fåglarna får nog av annat alltså…)
    Och jag tror också de smakade riktigt bra, om man skrapade lite på ytan.
    En ”perfekt” värld tror jag inte att jag skulle trivas i… Inte i detta livet.

  2. Marie-Louise "Ebbas matte"

    Du är för bra, ”glömde att fota de som som blev bra”
    Jag gillar dig särskilt för det!

  3. Suck! Här hos oss är det ”bara” skatorna som får glädje av brända bröd och annat bränt. När jag brände potatisen i kastrullen (glömde bort den när jag satt med paddan). Det blev en god vintermiddag för skatorna – de slogs om detta ”goda”. Jag skall inte tala om hur kastrullen blev ren – jag är fortfarande lyckligt gift, trots allt🙂

    • Så bra att skatorna fick sig ett skrovmål🙂
      Jag tycker lite synd om skator annars.
      De brukar inte räknas som fåglar som ska matas,
      men skator blir också hungriga!

Kommentera

