Plötsligt är det sommar vart tog våren vägen?

SAM_0572

SAM_0573

Hundarna är glada och ystra i vårsolen!

Plötsligt är det liksom sommar, förra veckan snöade det!
Men nu är det nästan 20 grader varmt och solen skiner.
Sädesärlan är här och jag såg en geting igår.

Det är inte så här det ska gå till! Jag känner mig snuvad på våren, jag älskar vår!
Tussilago vid vägkanten, stark sol i lite kylig luft.
Men inte en vårblomma förutom vintergäck har jag sett, och nu plötsligt denna sommarvärme.
Jag blir stressad när det blir så här!

Tänker på allt som skulle göras i trädgården på våren!
Nedfallna grenar och pinnar skulle plockas upp (de har varit fastfrusna i gräsmattan tills nu!!)
Gamla löv skulle krattats, träd beskäras, buskar ansas och trädgårdsmöblerna skulle målats,
med mera, med mera, med mera…

Inatt väckte Kalle mig och ville prompt gå ut. Då jag stod på trappan i bara nattlinnet, tyckte jag
att det var varmt ute! En blick på termometern gav besked om +12 grader!
Ja Jisses!

Djuren har vårkänslor eller är det sommarkänning?
Hundarna synkroniserar sina löp, Sofie dubbel löper så båda är nu i löp samtidigt.
Sofie är fullständigt desperat och ylar efter hannar. Nu vill hon ha valpar, det märks!
Jag tycker riktigt synd om henne, hon skulle bli en så bra mamma!
Det har hon visat med Siri.

Siri är lekfull och Kalle fastän kastrerad,
har inte längre ro att vara inne på nätterna.
Till och med Bruno är ute och spatserar i solen!

Det går fort nu, alldeles för fort!

5 responses to “Plötsligt är det sommar vart tog våren vägen?

  1. Du kan ju tänka dig vad jag tycker… Jag som ALLTID tycker är stressig med fåglar som revirgapar och annat:)
    Men just idag förlåts både det ena och andra… Du som är kattmänniska kommer kanske gilla min solskenshistoria i dagens inlägg:)

  2. Du skulle sett hussen när han hämtade…:)
    Eller hört hans röst när han dagen efter pratade om att ”Hon har ju fått sova i SÄNG igen!”
    Han älskar verkligen sin lilla kattfröken!

  3. Sofie skulle nog få vackra valpar! Hon har en så lagom pälsmängd🙂

    • Det är jag övertygad om, det kan inte bli annat än vackra valpar
      med en så vacker mamma som Sofie!
      Vi skulle också låta henne få valpar, om det fanns fler som
      du och jag
      som VET vilken underbar varelse en Afghan är.🙂

Kommentera

