Som en liten vakthund…

SAM_6700

Efter morgonkisset lägger han sig där framför dörren och fångar
dagens första sol. Där dricker också jag helst mitt morgonkaffe
sittandes på trappan i bara nattlinnet.
Det är fint att starta dagen så, sakta med sol och fågelsång!

Sedan ligger han där som en liten vakthund, tills solen viker mera åt söder
då flyttar han sig med solen till växthuset.
Där får han sällskap av Kalle som trots all sin päls också trivs där.

SAM_6419

SAM_6420Den här bilden togs i Mars månad då fanns det fortfarande lite snö kvar därute!

När det blir för varmt i solen går han bara till sitt favorit-rull-ställe..

SAM_6723

Då solen blir riktigt het, brukar han rulla sig i grus och sand så att han blir alldeles grå och dammig likt noshörningarna i Afrika.
Sen kan han fortsätta att sola!:-)

Här har han allt somnat i solen trygg i förvissningen om att
husse som pysslar med husbilen, håller koll..

SAM_6701

SAM_6703

5 responses to “Som en liten vakthund…

  1. ÅH en så’n goskille!!!
    Så härligt han har det:)
    Petrus tjuvläser över min axel och kräver att matte genast köper honom ett hus med sådana där möjligheter!
    SV
    Jag blev så glad när du skrev att mina är fina! Lite ”extra” att höra det från ”siames-människa”:)

  2. En del har det bra ordnat för sig bara lapa sol hela dan🙂

  3. Skönt liv han har!Eget fint växthus med el och värme och allting.;)
    (för det ser inte ut som att ni odlar något)

    • Skarp iakttagelseförmåga du har, som såg värmeledningen!🙂
      Jag hade själv nästan glömt att det finns ett uppvärmningssystem i
      växthuset! Det används inte med dagens energipriser!!
      Det blir ingen odling där i år pga. tidsbrist, men jag är glad att det
      ändå används av katterna🙂

  4. Vad fin han är, dessa underbara siameser. Jag får en klump i halsen så fort jag ser en siames, de är som små barn.
    Jag skall berätta om vad som hände Alice och Albin senare fast egentligen vet jag inte riktigt. Jag funderar fortfarande. De är mycket speciella katter, man får en sån nära relation med dem.

Kommentera

