Sticka till din hund!

SAM_6876 Italienska vinthunden Siri i stickat köpe täcke här med Afghanhunden Sofie . 

Det är inte många hobbies man kan ta med sig och utöva nästan varhelst man råkar befinna sig, exempelvis på semesterresan.
Men vare sig man reser med tåg, flyg eller husbil så har man väl alltid plats för en liten väska med några garnnystan och ett par stickor!

Jag köpte den här stickboken Sticka till din hund av Anna Tillman
med tanken att jag under regniga semesterdagar kanske kunde få till ett litet hundtäcke till Siri.
SAM_6893

Bilderna på de rara hundarna i sina stickade kläder triggar mig att göra nya försök att lära mig att bättre behärska stickorna.
(men jag misstänker att mitt temperament inte riktigt lämpar sig
för stickning!)

Denna modell med tillhörande benvärmare vore kanske något för Siri?

SAM_6886

Den här är fin, men definitivt överkurs för mig!
SAM_6891

Garn är ju en historia för sig!
Här är min egen ull/garnproducent i arbete!😉
SAM_6874Afghan hunden producerar faktiskt en hel del ull, i påsen har jag samlat lite…  :)

Kommentera

