Att gifta sig är gratis!

SAM_6979

Självklart ska prinsessor ha fina påkostade bröllop.
Men alla är inte prinsessor!

Jag måste säga att jag blir lite fundersam över den kommersialisering kring bröllop som är ett faktum idag. Man får lätt känslan av att bröllop idag mera handlar om bröllopsklänningen och andra materiella detaljer än det mest fundamentala och viktigaste ifråga om vigsel.

Stor energi läggs på ex. inbjudningskortens utformning.
Mat, tårtor vin och champagne provsmakas innan man bestämmer sig.
Bröllopets färgtema.  utsmyckning, blommor, brudbukett, gästlista och bordsplacering vevas fram och tillbaka. Alla detaljer är så viktiga idag!

Många har egentligen inte råd med så fina bröllop som de vill ha.
och måste ta lån för att finansiera ”den viktigaste dagen”.
Trist tycker jag att börja sitt gemensamma liv med ett banklån!

Det är egentligen gratis att gifta sig och det som är viktigt en bröllopsdag kostar faktiskt ingenting. Antingen finns det och då gifter man sig av rätt skäl.
Eller så finns det inte och då ska man inte gifta sig alls.

Det finaste är gratis.

På morgonen den dagen jag gifte mig, innan vi skulle klä oss för bröllopet och fara till kyrkan
var vi för oss själva en stund, han och jag.
Vi höll varandras händer och lyssnade på ”våran” bröllopslåt.

”Now you know that you are real.
Show your friends that you and me.
Belong to the same world.
Turned on to the same word.
Have you heard?”

Now you know how nice it feels, scatter good seed in the fields.
Life´s ours for the making. Eternity´s waiting, waiting.
For you and me.”

3 responses to “Att gifta sig är gratis!

  1. Marie-Louise "Ebbas matte"

    Vilket fängslande klipp!Jag har tittat på det flera gånger!!!
    Det blev säkert ett fint bröllop! 🙂

  2. Det är något fel med sidan, för jag kan inte se klippet, bara en svart ruta!
    Kommentar fältet är också lite mysko…

    • Jag vet faktiskt inte vad som har hänt!
      När jag lade in klippet i Söndags, så fungerade det.
      Men om du är intresserad så kan du säkert hitta det på YouTube.
      Den heter Have you heard med Moody blues.
      Det är versionen med den gamla svartvita filmen jag hade!

Kommentera

