Afghan hund och Siames i husbil och vid havet

SAM_7139Afghan hund på sandstrand vid havet.

SAM_7137

Jag vänder här, badar i havet gör jag INTE!

Jag kommer så väl ihåg just detta stället. Här sprang jag ut i havet som ettåring och sänkte min nytvättade lekamen i havet men höll huvudet ovanpå!
Oj vad det svalkade skönt!
Jag såg att husse och matte långt därborta på stranden gapskrattade.

Sen tog jag sats och kutade som en oljad blixt ur havet och upp på sand klitterna. Husse och matte skrek och viftade. De tyckte säkert att jag var rask av mig som sprang hit och dit så att sanden yrde!

Jag sprang så fort jag kunde (säkert 60 km/tim!) på den långa stranden.
Husse och matte hade inte en chans att hänga på, så snabb var jag!

Vet att dom tycker att det är fint att se oss vinthundar springa så jag trodde att de skulle bli glada. Men då jag sprang dom till mötes glad och yster så var
dom sura!

Sedan var det slut på det roliga!
Fastän jag redan hade badats, fönats och borstats på morgonen och nu själv tagit ett frivilligt bad i havet, så blev det ett tredje bad denna dag, med fön och borstning och allt. Det var inte kul kan jag tala om!
Jag är nämligen ganska håröm.

Matte var iallafall imponerad över att jag lyckats bära nästan hela min egen vikt sand i pälsen!🙂

Suck, Nu vet jag bättre.
Det bästa med husbilssemester är definitivt maten!
Jättegod mat serveras varje dag i våran husbil!
Ibland stannar vi vid ett hus med skylten KONDITORI.
Det gillar jag! och där är vi lika siamesen och jag!

SAM_7118Fikastunderna i husbilen är det bästa Afghanhunden vet! Siamesen håller med.

SAM_7149Det här är min plats i husbilen under färd!

Det är mjukt, i färdriktningen och jag har bra utsikt.
Jag vill ha hög standard när jag reser!

2 responses to “Afghan hund och Siames i husbil och vid havet

  1. Vad underbart ni har det. Vilken lycka att kunna ha med sig sina hundar och katter när ni reser. Det ser så mysigt ut. Jag är alltid orolig när jag reser och skall lämna mina djur hemma, kan inte riktigt koppla av. Därför reser jag mycket mindre nu och skriver långa listor till dem som skall passa. Jag vet att det är lite tokigt men kan inte hjälpa det. Skall till Stockholm snart och har garderat mig med att boka hundplats i tåget och hotell som accepterar hund. Best Western hotell gör det har jag tagit reda på.

  2. Jag är likadan, har svårt att koppla av då djuren inte är med!
    Det är roligt att resa med djur, tåg brukar dom tycka om.
    Roligt också att du hittade hotell som tillåter hund!
    Stockholm är ganska hundvänligt, där finns många ställen
    där hundar är välkommna.Hoppas ni får en bra resa och
    Ha det gott i Stockholm!

Kommentera

