Folkdräkter hundar och ljuvliga nätter…

SAM_7353
Jag älskar folkdräkter!

Först dansade ”vanligt folk” och barnen kring midsommarstången.
Det var ”små grodorna”, ”prästens lilla kråka”, med mera.
Det är roligt och medryckande men…Jag kan leva utan det!
Sedan dansar folkdanslaget och det vill jag inte missa!
Folkdräkterna är så otroligt vackra och hör midsommaren till!

Det pågår flera parallella midsomrar här…
Barnen har sin, som tex. pojkarna i förgrunden på bilden ovan.
Hundarna har sin.

SAM_7319
Saluki och Italiensk Vinthund har mycket gemensamt!

SAM_7324
LEK MED MIG!

SAM_7344
Berner Sennen och Afghanhund varandras motsatser! Eller?…

Nu är det åter natt..Midsommarnatt!
Ännu en ljuvlig varm natt med ljus natthimmel.
Jag sov en stund på maten, så nu är jag åter igång.
Lite trött är jag.. men jag vill uppleva och spara känslan av dessa ljusa nätter till sen..när det enerverande vintermörkret är som värst.
Därför vakar jag dessa ljusa ljuvliga, midsommarnätter och
sitter ute med mina katter och njuter.

Kommentera

