Det blev ett tvärt slut på resan!

SAM_7858

Mitt i mörkaste småland hände något med husbilen.
Vi vet inte vad som felas men plötsligt fungerade inte växlarna eller ja de gick i men de drev inte!

Där stod vi mitt i ”nowhere” med bokade biljetter till färjan och ett avtalat möte i Falsterbo som jag sett mycket fram emot.
Husse hade noterat att vi passerat en husbilsuthyrning bara några kilometer innan detta hände. Kanske ginge det att få vår husbil bogserad dit och där hyra en husbil att fortsätta färden med och då hinna både till Falsterbo och färjan?
Raskt gav han sig iväg till fots.

Kvar i husbilen blev hundarna siamesen och jag väntandes.
Det var tidvis tung trafik framför nosen på husbilen och det riste till
då tunga långtradare drog förbi.

Utan möjlighet att kontakta mig med omvärlden då min mobil visade sig sakna täckning i skogen, var det bara att göra det bästa av situationen.
Att vara strandsatt i en husbil är egentligen inte så dumt!
Jag fixade lite kaffe, gjorde ostsmörgåsar åt mig själv och hundarna, tog fram en bok och la mig på soffan och läste🙂

SAM_7866

SAM_7859Djuren tycker att semestern har börjat och tar det lugnt och njuter av ron i bilen trots trafiken utanför.

SAM_7862Det känns tryggt och bra att ha en stor hund i bilen som håller vakt och talar om ifall någon närmar sig!

Lösningen på våran situation blev lika otrolig som fantastisk!
I sitt sökande på hjälp stötte husse på gamla vänner som vi tappade kontakten med för 15 år sedan. De bodde bara några mil från den plats där husbilen stannade!! De bogserade oss hem till sig och bjöd på mat och vin. Vi hade så mycket att prata om att timmarna bara rann iväg och det blev mycket sent.
Samtalet fortsatte igår sedan de bogserat oss ända hem och vi åt middag tillsammans på kvällen.

Den missade resan (det var för sent att boka om) Den sörjer vi inte nu.
Den mänskliga värme och den generositet vi mötte gör att vi tycker att det var en bra resa trots allt, om än kort.

6 responses to “Det blev ett tvärt slut på resan!

  1. Trist men det är bättre att det händer i sverige!Min gissning är att det är något mellan motorn och växellådan i bästa fall koppling.Jag hoppas att
    du skriver snart och berättar vad det var. Vi är nog många som undrar
    Hälsningar Pehr

  2. Inget ont som inte har något gott med sej. Jag gillar din lugna inställning till er avbrutna resa. Hoppas att ni kan återuppta den snart.

    Att hundar gillar husbilar förstod vi när våra engelska kompisar var på besök i våras. Vår springer spaniel ville helst vara i deras husbil hela tiden, om dörren stod öppen smet han in och la sej att sova där. När det var dags för dom att åka hade Tage burit in sina leksaker och han var minsann beredd att följa med.

  3. 😆 Jag kan se Tage framför mig!😆 med packning och allt!!
    Nu förstår du varför alla som har hund också borde ha husbil!🙂

  4. Men vilken bra händelse det där blev ändå!
    Synd på resan men ett härligt möte. Tänker (som så ofta) på vad Tomas Sjödin, pastor o förf som bl.a. gjort sig ”känd” som pappan som mist 2 söner i kronisk sjukdom, sagt: Det finns TID att passa, men det finns också TILFÄLLEN att passa.
    Skrattar högt åt Tage som packat🙂 Gullegubbe!

  5. Ja, ofta låter vi tillfällena gå oss förbi….
    Ännu en sak våra hundar är bättre på, att ta tillvara tillfällena.
    Återigen, vi har mycket att lära av våra djur!

Kommentera

