Min mamma ville inte ha husdjur…

Min mamma är borta sedan länge, men jag saknar henne och tänker ofta på min glada snälla mamma. När jag betraktar alla våra husdjur undrar jag vad  mamma skulle säga om hon såg mig nu?

Rebloggar nedanstående inlägg  från 2011 som kanske förklarar varför jag funderar över en sådan sak!

Catdogs

Min Afghanhund

Inte katt, inte hund.
Far ville kanske, men inte tillräckligt.
De hade träffats sent i livet, mamma var över 40. En vacker änka, far ung och stilig. När jag var i 10-12 års åldern, var mamma redan på väg mot de 60.
Kanske var hon bara trött, djur är jobbiga. Det blev Nej till katt, Nej till hund.

Nu tog en idé, en plan form. Jag sommarjobbade (plockade jordgubbar),
satt barnvakt, och sparade alla veckopengar. Fick till slut ihop summan som
krävdes för att köpa en Afghanhund. I våran morgontidning hade jag sett en
annons om Afghanvalpar till salu. Den hade jag klippt ur och sparat.

På biblioteket lånade jag böcker med vackra bilder på Afghanhund.
Nu tog jag fram annonsen, böckerna och mina sparpengar och presenterade det
hela för mina föräldrar. De blev imponerade över min driftighet.

Men svaret blev NEJ, NEJ, NEJ och absolut inte en AFGHANHUND,
”Det…

View original post 74 fler ord

5 responses to “Min mamma ville inte ha husdjur…

  1. Uuups jag skrev nog svaret på fel ställe….😐, 2011??

  2. Vilka vackra ögon Sofie har. Hon är skrämmande lik min familjs första afghanhund född 1969 ( Ingrid af Trolles kennel El Kandahar)…Detta var innan Afghanhundarna blev ännu mer pälsiga.

    Ansiktet är gyllene som en guldmask ..sååå söt Sofie är!
    Vår tjej är svart (mörkt mörkt brun)…Fint det också! Lite lurigt att ta bilder och få bra fokus.

    • Ja Ingrid af Trolle visste hur en Afghan ska se ut! Verkligen tråkigt att hennes framgångsrika kennel El Kandahar fick ett så tragiskt slut

      • Jättetråkigt…Hennes vackra hanne Bletchingley Houndsman var hennes farfar eller morfar😊…Han dog också i branden, stackars hundar😢 och Ingrid.
        Jag fick Bo Bengtssons vinthundsbok som barn och lusläste den(förstod inte hälften 😃).

        Vår lilltjej är så söt och go trots mycket päls…vi ska snart angripa valppälsen….kanske kan vi tova ett jacktäcke åt den frusna salukin.😁.
        MEN hon är den busigaste vinthund vi haft. Hittar på rackartyg … T.ex. Vill hon bli jagad(gärna med en stulen diskborste eller innetoffel i munnen)… Hon skulle finta bort Zlatan 😁…När vi har brått till jobbet är det inte poppis, men annars leker vi förstås med henne. Innan jul tog hon nacksving på en amaryllis😳…jord över hela köksgolvet😲…
        Hittar era på hyss? (gammelafghanen brukade gräva ner franskbrödlimpa i sängen😏…Det blev många torra smulor😲…

      • Ha ha ha 😀 Tänk vad man får skratta åt Afghaner!
        Senaste inlägget beskriver nog läget nu! Mest spring och munhuggeri, inga hyss.

Kommentera

