Säkraste vårtecknet!

IMG_6558

Vintergäcken är inte det säkraste vårtecknet.
Inte heller det att det börjar spira i markerna. Inte för mig i allafall!

IMG_6566

Det säkraste vårtecknet är att katterna tar växthuset i besittning.
Först att göra det är Kalle! 🙂

IMG_6532

Det dröjde dock inte länge förrän dom var två därinne.

IMG_6540

Kompisen Kurt vet att Kalle har koll på allt. Var mössen finns, var det bästa gräset att tugga går att finna, var det är bäst att sola och spana..

IMG_6551

Fortfarande är det bara Februari och bitvis ligger lite snö kvar därute.

IMG_6564

Men i växthuset blir det riktigt varmt när solen ligger på.

IMG_6555
Det här är vår för mig! 🙂

En skön helg ligger framför oss, det ska bli soligt och fint hela helgen är det sagt. Min helg börjar redan imorgon efter lunch.
Då är jag ledig och fri att göra vad jag vill, och jag vet redan nu vad jag vill!

Jag vill sitta i min gröna trädgårdsstol med en kopp kaffe bredvid mig och en katt i knät, och känna solen värma och ge färg åt mitt bleka ansikte.
Hundarna kommer att sola inne i sin glasveranda där det råder ungefär samma förhållanden som inne hos katterna i växthuset.

Mmmm, det blir bra…

Tog redan nu och ställde fram stolen, husses också.

IMG_6570

Jag är rätt säker på att husse kommer att ta en sväng förbi konditoriet som lockar med 2 semlor för 15 kronor.

Det blir ännu bättre… 🙂

2 responses to “Säkraste vårtecknet!

  1. It looks so wonderful. Spring has come to San Fransisco too. Sitting in my patio and looking at all my beautiful magnolias. Your animals are so sweet and happy. A happy home,,,,

    • Must be wonderful with Magnolias in bloom in February!
      I’ve never been to San Francisco, but I have a dream .. 🙂
      Since I read your comment I hum this song!

Kommentera

