Det kom lite snö…

img_1024

img_1020-kopia

img_1021-kopia

img_1022

img_1033

img_1025

img_1059

img_1056

img_1057

img_1063

img_1064

img_1083

img_1071

img_1072

5 responses to “Det kom lite snö…

  1. Märta Kajsa Nyholm

    Hej! Vilken underbar blogg, jag är så glad att jag hittade den! Vilka fantastiska foton på djuren.

    Jag är väldigt förtjust i afghanhundar (trots att jag aldrig ens sett en i verkligheten…) De är så vackra och ståtliga och man bara fylls av vördnad när man ser bilder av afghanhundar, dessa magiska väsen. Jag har vuxit upp med labradorer och border collie, och visst, de är jättegulliga, men om jag någonsin får möjligheten att skaffa egen hund, då blir det en afghanhund. Jag har läst mycket om dessa hundar, och jag tycker att min egen mentalitet ligger mycket närmre afghanhund än tex Border collie.

    Stort tack för en trevlig och inspirerande blogg.

    • Åh tack för för dom fina raderna! Jag blir alltid så glad att någon vill läsa mina skriverier om hundarna och katterna. Särskilt glad blir jag över att veta att Afghanhunden har sina vänner! Det är en underbar hund! Fantastiskt klok i motsats till vad dom flesta tycks tro. Det är dess väsen, själva sättet att vara som gör att man har Afghanhund. Pälsen och skönheten får man på köpet så att säga!🙂

  2. Hej! Jag följer din blogg, älskar att läsa om era resor och äventyr! Tänkte bara fråga hur du gör för att få Sofies tassar så fina, handklipper du el. har du en trimmer? Min afghan har så tjock päls på tassarna, det är min andra afghan jag tar hand om som omplacering, men den första hade inte denna pälsmängd! Jag är inte intresserad av utställning vill bara slippa allt grus tassarna drar in och nu när vi har en massa snö vill jag att hon ska slippa en massa snöbollar längst ned på tassarna. Vad är bäst? Hur gör du? Mvh Maria

    • Ovanpå och runt tassarna handklipper jag i rund kattmodell så att det inte släpar.
      Under tassarna och runt trampdynorna lånar jag husses mini trimmer. Den är liten, ryms lätt i handen och har ett endast 30 mm brett skär. Den låter nästan ingenting man kommer åt överallt och kan inte råka skära i hud med den. Den är verkligen bra!
      Resultatet blir som hos en släthårig hund och det bästa är att Sofie inte alls protesterar då man klipper med den.🙂

Kommentera

