Bara ett tunt lager snö…

img_0999Ringblommorna lyste så fint i novembermörkret dagen innan snön kom..

img_1003och solrosorna…

img_1104Sedan kom det lite snö.. 

img_1103Bara ett tunt lager..

och nu….

img_1180

img_1101Nu lär väl även de tappraste buskarna som glatt oss med sin grönska så här långt in i november tappa sina blad ..

img_1102 Snö är faktiskt inte så himla kul!

img_1113Håkan ser på Klara som springer och leker där i snön.

Klara är så otroligt glad i snö!

img_1165

Själv kan Håkan minsann hålla sig för skratt.
Siameser är inte gjorda för snö!

img_1114

img_1115Kom matte nu går vi in!

6 responses to “Bara ett tunt lager snö…

  1. Vi fick njuta av trädgården länge i år, eller hur? Precis innan snön kom skördade jag mangold och buskbönor, men nu är de helt nerfrusna. Igår kunde jag i alla fall gräva upp finfina morötter under 15 cm snö – de åkte ner i vår middagsmat för en stund sedan.

    Tyra är också tokig i snö och hon springer runt som tokig, men Tage tar det mer sansat.

    • Jo det är sant, det har varit ett fantastiskt fint trädgårdsår.
      Att det grönskat ända in i november gör ju att vintern inte behöver kännas så förtvivlat lång.
      Hade man odlat grönkål kunde man ju fortsatt njuta av ätbart grönt vintern igenom.
      Attans också att man är en sådan slarver som jag med odling!
      Drömmer om att ha fina odlingsbäddar á la Jens, men dom kommer ju inte till av sig själv…

  2. Det är jobb med att anlägga en köksträdgård men nu börjar vi skönja den lättskötta köksträdgården. I år har vår täckodling gett resultat. Det har växt på fint och vi har lagt minimalt med tid på att dra ogräs och vattna. Bäddarna sköter sig så gott som själv. Snön kom ju och ställde till det, annars är planen att allt ska täckas med ett nytt lager halm eller hö över vintern.

    Apropå snö så regnar den nog bort nu. Hundarna och jag tröstade oss med ugnspannkaka och nu kan jag inte få stopp på tiggeriet. Trots att vi ätit upp varenda smula så är de övertygade om att jag gömt pannkaka i kylskåpet.

    • Japp snön är helt borta det är +9 grader ute.
      Känner så väl igen det där med pannkakan!
      Sofie vill heller aldrig tro att pannkakan skulle kunna ta slut.🙂

  3. Våra katter är också tokiga i ugnspannakaka. Jag gjorde en stor omgång som skulle räcka till mej två dagar trodde jag, men allt var slut igårkväll…

    • När jag gömmer pannkaka åt hundarna runtom i hundgården (Sofies favoritlek) så brukar Kalle komma och söka rätt på bitar som han smaskar i sig.
      Konstigt egentligen att katter gillar ugnspannkaka!?

Kommentera

